گالری تصاویر
محیط مهدکودک
تصاویر جشن ها
تصاویر آموزشی
 
رویدادهای مهد
برنامه کلاسی
کلاس‌های فوق برنامه
بازدیدها و برنامه های خارج از مهد
 
مقالات روانشناسی
هوش هیجانی
تربیت کودک
آموزش کودک
 
معرفی کتاب
کتاب آموزش کودک
کتاب تربیت کودک
کتاب های مهد
 

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، (دكتر ليلا سلطاني)

 

در انتخاب اسباب بازي رعايت نكات زير لازم به نظر مي‌رسد:

  1. اسباب بازي بايد متناسب با سن كودك باشد. به اين معني كه در انتخاب اسباب بازي بايد توانايي ذهني و جسمي كودك در نظر گرفته شود زيرا ارائه يك اسباب بازي كه هماهنگ با توانايي ذهني و جسمي كودك نباشد ممكن است موجب كسالت و بي علاقگي يا واكنشهاي عصبانيت و پرخاشگري در وي شود.

     

  2. اسباب بازي بايد وسيله رشد كودك باشد و كودك را به تفكر و تلاش وادار كند نه اينكه از وي تنها يك مصرف كننده بسازد. در واقع اسباب بازي بايد به گونه‌اي باشد كه كودك بتواند از طريق تخيل خود آن را بسازد، خراب كند و‌ تغيير دهد و از اين طريق خلاقيت و اعتماد به نفس در او رشد خواهد كرد.
  3. اسباب بازي بايد براي كودك شادي و نشاط و لذت ايجاد كند. براي اين منظور بهتر است خود كودكان را در انتخاب اسباب بازي دخالت دهيد.
  4. اسباب بازي بايد بي‌خطر باشد خشن نباشد و موجبات ترويج خشونت و پرخاشگري را در كودكان ايجاد نكند.
  5. اسباب بازي بايد براي كودك جذابيت داشته باشد و كنجكاوي وي را پرورش داده و او را به تفكر و تحرك وادار نمايد.
  6. اسباب بازي بايد بتواند در جهت پرورش قواي ذهني و نيز پرورش حواس كودك از جمله هماهنگي چشم و دست كمك كند.

 

نونهالان

تقویت هوش هیجانی
تقویت هوش هیجانی
بازدید های متنوع
بازدید های متنوع
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
برگزاری کارگاه های متنوع
برگزاری کارگاه های متنوع
تغذیه سالم موز و هویج
تغذیه سالم موز و هویج
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
اردوی مدرسه طبیعت
اردوی مدرسه طبیعت
بازدید های علمی
بازدید های علمی
ابزارهای تعادلی
ابزارهای تعادلی
فعالیت متنوع روزانه
فعالیت متنوع روزانه
اردو مدرسه طبیعت
اردو مدرسه طبیعت
فارغ التحصیلی
فارغ التحصیلی
Previous Next