گالری تصاویر
محیط مهدکودک
تصاویر جشن ها
تصاویر آموزشی
 
رویدادهای مهد
برنامه کلاسی
کلاس‌های فوق برنامه
بازدیدها و برنامه های خارج از مهد
 
مقالات روانشناسی
هوش هیجانی
تربیت کودک
آموزش کودک
 
معرفی کتاب
کتاب آموزش کودک
کتاب تربیت کودک
کتاب های مهد
 

مقالات روانشناسی

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، (دكتر ليلا سلطاني)

 

بطور كلي ويژگيهاي مربي كه با كودكان بازي مي‌كند شامل موارد زير مي‌باشد:

  1. خلاقيت

مربي بازي بايد بتواند در جهت جذب كودكان به شروع بازي، استمرار شادابي در جريان بازي و پايان خوشايند آن از قدرت خلاقه خود استفاده كند.

 

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، دكتر ليلا سلطاني)

 

به منظور تدوین برنامه ای جامع برای کودکان پیش از دبستان رعایت اصولی ضروری می باشد که در ادامه به تفصیل مطالبی در ارتباط با آنها آورده شده است.
1- برنامه آموزش پیش از دبستان باید متناسب با سطح رشد و ویژگی های رشدی کودک در سنین مختلف پیش از دبستان باشد .

 

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، دكتر ليلا سلطاني)

مربي در انتخاب بازي كودكان بايستي ابتدا سعي نمايد بازيهاي گروهي را بر بازيهاي انفرادي كودكان ترجيح دهد. زيرا كودكان در بازيهاي گروهي شيوه‌هاي مشاركت و همكاري با كودكان ديگر را مي‌آموزند. در اينگونه بازيها كودكان بيشتر در ارتباط با يكديگر قرار مي‌گيرند و راهكارهاي اساسي كار گروهي و همكاري در گروه را مي‌آموزند.

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، (دكتر ليلا سلطاني)

 

برای آموزش و پرورش پیش از دبستان اهدافی ذکر شده است. مانند : آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان، ایجاد محیطی غنی برای بالا بردن سطح آموزش کودکان مناطق محروم که بتوانند با هماهنگی بیشتری وارد سیستم آموزشی رسمی کشور شوند و کمک به مادران شاغل که برای فعالیت در جامعه نیاز به مراکزی دارند که نه تنها از کودکان آنها نگهداری کرده بلکه در تقویت رشد آنها نیز به نحو مؤثری عمل کنند.

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، (دكتر ليلا سلطاني)

 

شكي وجود ندارد كه بازي نقش مهمي را در زندگي كودكان پيش دبستان ايفا مي‌كند. بازي به عنوان راهي براي كودكان است كه از طريق آن، كودكان درك خود را درباره دنيايشان و تجربياتشان توسعه مي‌بخشند. بازي به كودكان فرصت بيان انديشه‌ها و احساساتشان را مي‌دهد. مربيان از طريق پرورش دادن و تسهيل نمودن بازي كودكان به عنوان حامي و نه هدايتگر در هنگام تدريس عمل مي‌كنند. مربياني كه ارزش بازي را درك مي‌كنند احتمال بيشتري دارد كه نگرش‌هاي قوي و مثبتي را نسبت به آن در خود ايجاد كنند و در نتيجه فرصت‌هاي زيادي را براي درگير شدن كودكان در تجارب بازي فراهم مي‌آورند.

برگرفته از كتاب آموزش و پرورش پيش از دبستان، (دكتر ليلا سلطاني)

 

آموزش و پرورش پیش دبستان عبارت است از هدایت جریان رشد طبیعی کودکان از تولد تا 6 سالگی در زمینه های رشد عاطفی و اجتماعی، شناختی و حرکتی .برای کمک به این جریان رشد، استفاده از روشهای آموزش مستقیم، معلم محور، موضوع محور یا برنامه های مدون غیر قابل تغییر و انعطاف ناپذیر بسیار نسنجیده و غیر علمی محسوب می شود .در واقع روشهای آموزش کودکان دراین سنین منطبق بر ویژگیهای خاص آنها و متناسب با سطح رشدی آنها در سراسر جهان، مبتنی بر روشهای خلاق کودک محورو یادگیری فعال و یا آموزش غیر مستقیم می باشد. سیستم های آموزش غیرمستقیم، شامل روش هایی است که درآنها مربی تنها وظیفة هدایت جریان یادگیری کودکان از طریق برانگیختن حس کنجکاوی آنان نسبت به یک موضوع خاص، تهیه لوازم و امکانات لازم برای استفاده کودک در جریان یادگیری و کمک به کشف راه حل یا درک موضوع توسط کودک را بر عهده دارد.

نونهالان

تقویت هوش هیجانی
تقویت هوش هیجانی
بازدید های متنوع
بازدید های متنوع
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
برگزاری کارگاه های متنوع
برگزاری کارگاه های متنوع
تغذیه سالم موز و هویج
تغذیه سالم موز و هویج
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
اردوی مدرسه طبیعت
اردوی مدرسه طبیعت
بازدید های علمی
بازدید های علمی
ابزارهای تعادلی
ابزارهای تعادلی
فعالیت متنوع روزانه
فعالیت متنوع روزانه
اردو مدرسه طبیعت
اردو مدرسه طبیعت
فارغ التحصیلی
فارغ التحصیلی
Previous Next