گالری تصاویر
محیط مهدکودک
تصاویر جشن ها
تصاویر آموزشی
 
رویدادهای مهد
برنامه کلاسی
کلاس‌های فوق برنامه
بازدیدها و برنامه های خارج از مهد
 
مقالات روانشناسی
هوش هیجانی
تربیت کودک
آموزش کودک
 
معرفی کتاب
کتاب آموزش کودک
کتاب تربیت کودک
کتاب های مهد
 


با سلام
والدین عزیز نونهالان خلاصه صحبتهای بنده در جلسه ای که داشتیم بعد از صحبت در مورد رویکردهای آموزشی مختلف، شامل معیارهایی برای انتخاب مدرسه بود. که خلاصه آن را در کانال نیز به اشتراک می گذاریم.

معیارهای انتخاب مدرسه:
شامل دو قسمت زیر هستند:
الف) موارد زیر اهمیت دارند اما اولویت محسوب نمی شوند:
۱- مسیر نزدیک به منزل، زیرا ضمن ایجاد آرامش برای خانواده، باعث کم شدن میزان خستگی بچه ها در مسیر مدرسه نیز خواهدبود.
۲- فضای بزرگ کلاسها و حیاط مدرسه. زیرا زمینه لازم برای بازی وشادی بچه ها را ایجاد می‌کند.
۳- تجهیزات آموزشی مثل آزمایشگاه علوم و تجهیزات سمعی بصری زیرا امکان آموزش مفاهیم به شیوه موثر را فراهم میکند.
۴- تنوع کلاسهای آموزشی بچه ها و تنوع اردوهای آموزشی زیرا باعث تثبیت آموزشها و شادی و نشاط در فضای آموزشی می شود.
۵- ساعات کاری مدرسه، ترجیحا از ثبت نام فرزند خود در مدارسی که فرصت صرف نهار در خانواده و حضور بیشتر فرزندتان در منزل را از شما می گیرند خودداری کنید مگر اینکه موارد مهمی که در ادامه ارائه می شود را نیز در این مدارس شاهد باشید.

ب) مواردی که از اولویت بالاتری برخوردار هستند:
۱- اهداف نهایی و غایی مدرسه : این مورد را در صحبت اولیه با مدیر مجموعه متوجه خواهید شد. اینکه افتخار مدرسه به قبولی های بچه ها در مثلا آزمونهای بین المللی و المپیادها بوده یا فقط صحبت از آرامش و لذت بردن بچه ها یادگیریهای دوران کودکی است؟!
از مصاحبه ای که با فرزند شما داشتند نیز می توانید معیار انتخاب بچه ها و غربال آنها بر اساس سطح هوش و یا شغل پدرمادر را تشخیص داد.
تاکید بر آموزش زبان و موارد مشابه نیز از اهداف فرعی آموزش در دوره دبستان است و مناسبتر است که اولویت با آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی کودکان باشد تا اولویت زبان دوم.

۲- رویکرد آموزشی مدرسه: آیا تاکید بر نتایج آموزش هست یا فرایند یادگیری متناسب با سن کودکان هم اولویت دارد؟ مثلا آموزش های بازی محور و با استفاده از ابزار عینی تا سال سوم ابتدایی توصیه می شود.
۳- خانواده هایی که همکلاسان فرزند شما را تشکیل می دهند نیز بایستی بلحاظ فرهنگی و تربیتی با شما هماهنگی تقریبی داشته باشند. زیرا در سالهای بعد که سالهای حساسی برای ارتباط های دوستانه ی بچه ها هست، ممکن است دوستان خوبی برای فرزند شما نباشند.
۴- فضای روانی مرکز: به معنی اولویت قراردادن شادی بچه ها، علاقه مندی اصیل و غیر ظاهری به کودکان، توجه به کودک در مواقع حساس مثل بیماری یا ناراحتی، توجه معلم و مدیر به این موارد ، وجود یک مشاور ثابت در مرکز که بر این موارد نظارت کند نیز اهمیت بسیار بالایی در این انتخاب دارد.

پس ۵ عامل با اولویت کم و ۴ مورد با اولویت بالا داریم. موارد پایین می تواند موارد بالا را پوشش دهد، به این معنی که اگر بطور مثال فضای فیزیکی مناسب نبود، فضای روانی خوب می تواند آن را پوشش دهد.
امیدوارم به یاری خداوند بهترین انتخاب را برای فرزندان عزیز و نازنین نونهالان داشته باشید.
از بابت عدم تصمیم گیری به تأسیس مدرسه نیز متاسفم. امیدوارم نونهالان با همراهی و دلگرمی شما عزیزان بتواند گامهای مهم در این راستا را برای سالهای آتی با استواری بیشتر بردارد.

نونهالان

تقویت هوش هیجانی
تقویت هوش هیجانی
بازدید های متنوع
بازدید های متنوع
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
برگزاری کارگاه های متنوع
برگزاری کارگاه های متنوع
تغذیه سالم موز و هویج
تغذیه سالم موز و هویج
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
اردوی مدرسه طبیعت
اردوی مدرسه طبیعت
بازدید های علمی
بازدید های علمی
ابزارهای تعادلی
ابزارهای تعادلی
فعالیت متنوع روزانه
فعالیت متنوع روزانه
اردو مدرسه طبیعت
اردو مدرسه طبیعت
فارغ التحصیلی
فارغ التحصیلی
Previous Next