گالری تصاویر
محیط مهدکودک
تصاویر جشن ها
تصاویر آموزشی
 
رویدادهای مهد
برنامه کلاسی
کلاس‌های فوق برنامه
بازدیدها و برنامه های خارج از مهد
 
مقالات روانشناسی
هوش هیجانی
تربیت کودک
آموزش کودک
 
معرفی کتاب
کتاب آموزش کودک
کتاب تربیت کودک
کتاب های مهد
 

رویداد ها

1: تبدیل کار تربیتی به عشق، به فضای محبت و احترام. فضایی که کودکان با عشق بزرگ شوند، رشد کنند، توانایی های شان شکوفا شود و بیش از هر چیز احساس امنیت کنند.

2: برداشتن رقابت به هر شکل از محیط تربیتی. رقابت ویرانگر است. معنا و مفهوم هر کار را دگرگون و تخریب می‏‌کند. برتر، بهتر، ترها و ترین‏‌ها وجود خارجی ندارند. فریب رقابت را نباید خورد.

3: جایگزین کردن مشارکت در همه‏‌ی کارها و در همه‏‌ی سطوح. در خانواده، در مهد کودک، در جامعه‏‌ی کوچک، در جامعه‏‌ی بزرگ. لذت کار دسته‌جمعی سازنده است، توان و اعتماد، دوستی و محبت به وجود می‏‌آورد.

4: پرهیز از هرگونه داوری درباره‏‌ی کودکانِ درحال رشد. ضعف و پیشرفت، خوب و متوسط برای کودکان مفهومی ندارد، برای آن‏‌ها پرونده نسازیم. در تعامل مداوم، امکانات رشد را فراهم کنیم.

5: پرهیز از دام‌‏های تکنولوژی و تبلیغات. فناوری تجارتی، سودآور شده است و دامی‏ تازه برای مصرف‏‌گرایی از راه تبلیغات است. گاه احساسِ آقایی تکنولوژی بر انسان را داریم. انسانی که هوش، ذکاوت، اندیشه و توانایی‏‌های خود را در اختیار هدف‏‌های مجازی می‏‌گذارد.

 6: پرهیز از گذاشتن بار سنگین بر دوش کودکان. کار ما ایجاد فرصت‎ها و آزاد گذاشتن کودکان است. پیش افتادن و عقب ماندنی مطرح نیست. آموزش زبان و فناوری‎های الکترونیکی دیر نمی‎شوند. یاد گرفتن چند عبارت یا زدن چند دکمه، آموزش نیست، نوعی فشار بیهوده و گاه بسیار گمراه کننده است.

   7: رفتن به سوی طبیعت و باز هم طبیعت. طبیعت با انسان صادق است. هر لحظه‏‌ی آن اکتشافی است نو. در طبیعت با دنیای خلقت، تنوع بی‎پایان و شگفتی‎های باورنکردنی آن روبه‎رو هستیم. شناختن طبیعت و حفظ آن، نه تنها شوق انگیز، بلکه لازم و حیاتی اسث

والدین عزیز به دلیل اهمیت صرف وقت برای بازی های متنوع و انجام فعالیتهای خلاقانه با فرزندان و گردش در طبیعت در این فصل، در این تابستان بطور روزانه یا هفتگی تصاویر خود و فرزند خود را در هر سه فعالیت :بازی، فعالیتهای هنری و گردش در طبیعت، در( گروه تلگرامی) مهدکودک با سایر والدین به اشتراک بگذارید. 
کودک بطور متوسط بایستی حداقل ۶ ساعت در روز بازی کند که ازین ۶ ساعت حداقل ۲ تا ۳ ساعت آن باید با پدر و مادر انجام شود و جالب اینجاست که مهمترین تاثیر در بالابردن خلق کودک را بازی با والدین دارد و نه بازی با همسالان. 
در نتیجه با افتخار از بازیهای خود با فرزندتان و نقاشیها و کاردستی های خلاق و حتی آشپزیهای مشترک و گردش در طبیعت برای سایر والدین عکس بفرستید. 
برای بازیهای مشترک پیشنهاد می کنیم از بازیهای نمادین که در آن هر کدام نقشهای تخیلی را بازی می کنید استفاده کنید و یادتان باشد رهبری بازی با کودک باشد. از بازیهای قانونمند و بازیهای برد و باخت کمتر استفاده کنید مگر اینکه زیاد در قوانین سختگیر نباشید و اجازه بدهید به اندازه کافی کودک برنده شود. 
شادی و لذت کودک در کنار شما از اهداف بازی است و تلاش برای آموزش مفاهیم را به مربیان فرزندتان بسپارید و در بازی بدنبال این اهداف نباشید مگر کاملا غیر مستقیم و لذت بخش.
منتظر تصاویر ارسالی شما در حین سپرس کردن زمان بازی با فرزندتان در گروه تلگرامی مهدکودک هستیم. 


سلام به والدین عزیز مهدکودک

فهرست برنامه های شاد و متنوع و جشن های مفرح سال ۹۷ را پیشاپیش خدمت شما جهت انجام هماهنگی های لازم برای حضور حداکثر والدین ارائه می کنیم


 جشن ها و دورهمی های ویژه با همراهی والدین 

1. جشنواره بازی خانوادگی بهمراه جشن پایان سال کودکان ( 21 اردیبهشت ماه، ساعت 9 الی 12 ظهر )

 

2. دورهمی روز زمین پاک : صرف عصرانه دست جمعی با حضور خانواده ها در هوای آزاد پارک و کشیدن نقاشی گروهی با موضوع زمین پاک و امضای تعهدنامه خود برای همراهی در کاهش آلودگی هوا برای سلامت شهر و فرزندانمان ( یکشنبه 2 اردیبهشت ماه، ساعت5 عصر )


3. برگزاری کارگاههای مشترک خانوادگی ( پدر ، مادر و کودک) تحت نظارت و مدیریت خانم دکتر سلطانی و با همکاری مسئول گروه پدر خوب اصفهان. برنامه شامل بازیهای مشترک پدر و مادر با کودک، نشستهای آموزشی و بحثهای گروهی با موضوعات فررندپروری و ارتباط با همسر.

 جشن های کودکانه در مهدکودک

برگزاری جشن کودکانه برای تولد امام مهربان امام حسین (ع ) ( 28فروردین ماه )

 جشن کودکانه ی تولد بچه های بهار و تابستان، ( 26 اردیبهشت ماه )


 فعالیتهای کودک محور عملی و عینی مربوط به موضوعات آموزشی


 واحد کار مشاغل 》بازدید از مشاغل خاص میدان نقش جهان با تجربه ای متفاوت

 واحد کار مکان های مذهبی 》بازدید از مسجد شیخ لطف الله و همچنین کلیسا

واحد کار سفال 》تجربه کار با چرخ سفالگری در مهدکودک 

 واحد کار پرندگان 》بازدید از باغ پرندگان و آشنایی با مشخصات انواع پرندگان در کنار دوستان

 واحد کار فرش 》 آشنایی از نزدیک با دار قالی و شیوه بافتن قالی

آشنایی با زندگی روستایی شامل پخت نان بطور عینی با حضور کودکان و آشنایی با زندگی در چادر در عشایر با تجربه ی حضور در چادر مشابه سازی شده در مهدکودک


با سلام
والدین عزیز نونهالان خلاصه صحبتهای بنده در جلسه ای که داشتیم بعد از صحبت در مورد رویکردهای آموزشی مختلف، شامل معیارهایی برای انتخاب مدرسه بود. که خلاصه آن را در کانال نیز به اشتراک می گذاریم.

معیارهای انتخاب مدرسه:
شامل دو قسمت زیر هستند:
الف) موارد زیر اهمیت دارند اما اولویت محسوب نمی شوند:
۱- مسیر نزدیک به منزل، زیرا ضمن ایجاد آرامش برای خانواده، باعث کم شدن میزان خستگی بچه ها در مسیر مدرسه نیز خواهدبود.
۲- فضای بزرگ کلاسها و حیاط مدرسه. زیرا زمینه لازم برای بازی وشادی بچه ها را ایجاد می‌کند.
۳- تجهیزات آموزشی مثل آزمایشگاه علوم و تجهیزات سمعی بصری زیرا امکان آموزش مفاهیم به شیوه موثر را فراهم میکند.
۴- تنوع کلاسهای آموزشی بچه ها و تنوع اردوهای آموزشی زیرا باعث تثبیت آموزشها و شادی و نشاط در فضای آموزشی می شود.
۵- ساعات کاری مدرسه، ترجیحا از ثبت نام فرزند خود در مدارسی که فرصت صرف نهار در خانواده و حضور بیشتر فرزندتان در منزل را از شما می گیرند خودداری کنید مگر اینکه موارد مهمی که در ادامه ارائه می شود را نیز در این مدارس شاهد باشید.

ب) مواردی که از اولویت بالاتری برخوردار هستند:
۱- اهداف نهایی و غایی مدرسه : این مورد را در صحبت اولیه با مدیر مجموعه متوجه خواهید شد. اینکه افتخار مدرسه به قبولی های بچه ها در مثلا آزمونهای بین المللی و المپیادها بوده یا فقط صحبت از آرامش و لذت بردن بچه ها یادگیریهای دوران کودکی است؟!
از مصاحبه ای که با فرزند شما داشتند نیز می توانید معیار انتخاب بچه ها و غربال آنها بر اساس سطح هوش و یا شغل پدرمادر را تشخیص داد.
تاکید بر آموزش زبان و موارد مشابه نیز از اهداف فرعی آموزش در دوره دبستان است و مناسبتر است که اولویت با آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی کودکان باشد تا اولویت زبان دوم.

۲- رویکرد آموزشی مدرسه: آیا تاکید بر نتایج آموزش هست یا فرایند یادگیری متناسب با سن کودکان هم اولویت دارد؟ مثلا آموزش های بازی محور و با استفاده از ابزار عینی تا سال سوم ابتدایی توصیه می شود.
۳- خانواده هایی که همکلاسان فرزند شما را تشکیل می دهند نیز بایستی بلحاظ فرهنگی و تربیتی با شما هماهنگی تقریبی داشته باشند. زیرا در سالهای بعد که سالهای حساسی برای ارتباط های دوستانه ی بچه ها هست، ممکن است دوستان خوبی برای فرزند شما نباشند.
۴- فضای روانی مرکز: به معنی اولویت قراردادن شادی بچه ها، علاقه مندی اصیل و غیر ظاهری به کودکان، توجه به کودک در مواقع حساس مثل بیماری یا ناراحتی، توجه معلم و مدیر به این موارد ، وجود یک مشاور ثابت در مرکز که بر این موارد نظارت کند نیز اهمیت بسیار بالایی در این انتخاب دارد.

پس ۵ عامل با اولویت کم و ۴ مورد با اولویت بالا داریم. موارد پایین می تواند موارد بالا را پوشش دهد، به این معنی که اگر بطور مثال فضای فیزیکی مناسب نبود، فضای روانی خوب می تواند آن را پوشش دهد.
امیدوارم به یاری خداوند بهترین انتخاب را برای فرزندان عزیز و نازنین نونهالان داشته باشید.
از بابت عدم تصمیم گیری به تأسیس مدرسه نیز متاسفم. امیدوارم نونهالان با همراهی و دلگرمی شما عزیزان بتواند گامهای مهم در این راستا را برای سالهای آتی با استواری بیشتر بردارد.

نونهالان

تقویت هوش هیجانی
تقویت هوش هیجانی
بازدید های متنوع
بازدید های متنوع
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
برگزاری کارگاه های متنوع
برگزاری کارگاه های متنوع
تغذیه سالم موز و هویج
تغذیه سالم موز و هویج
جشنواره خانوادگی بادبادکها
جشنواره خانوادگی بادبادکها
اردوی مدرسه طبیعت
اردوی مدرسه طبیعت
بازدید های علمی
بازدید های علمی
ابزارهای تعادلی
ابزارهای تعادلی
فعالیت متنوع روزانه
فعالیت متنوع روزانه
اردو مدرسه طبیعت
اردو مدرسه طبیعت
فارغ التحصیلی
فارغ التحصیلی
Previous Next